یزدفردا "مسئول کانون‌های مساجد یزد گفت: دشمنان از شکوفایی استعدادهای جوانان در شبکه اجتماعی مساجد و کانون‌ها در هراسند.
علی حکیمیان،کانون‌های مساجد را مکان رشد و پرورش ارزش‌های ناب اسلامی و مأمنی مطمئن برای پاسخ‌گویی به نیازهای فطری نسل جوان در جامعه اسلامی دانست وگفت: نگرانی بیگانگان از فعالیت شبکه اجتماعی مساجد و کانون‌های مساجد به دلیل عملکرد خوب، رشد کیفی و کمی برنامه‌های مختلف، شکوفایی استعدادهای نسل جوان و به ویژه مصون بودن نسل جوان از آسیب‌ها و آفت‌های اجتماعی است.

وی با بیان خصوصیات و ویژگی های مساجد و کانون‌ها اظهار کرد: مساجد به عنوان پایگاه‌های اجتماعی ایمن و مورد قبول خانواده‌ها در جامعه اسلامی به شمار می‌روند که مروج اندیشه‌های ناب اسلامی و فرهنگ اصیل اسلامی بدون هرگونه انحراف و کج‌روی سالم و مطمئن هستند به همین دلیل دشمنان از حضور نسل جوان و آموختن ارزش‌های اصیل اسلامی و تربیت آنها در این فضای معنوی و روحانی وحشت دارند.

حکیمیان افزود: آنچه امروز به برکت انقلاب اسلامی در مساجد آموزش داده می‌شود حرکتی پویا و منسجم است که امام خمینی (ره) از پیش از انقلاب اسلامی در مساجد به عنوان پایگاه‌های انقلاب اسلامی بنیان‌گذاری کرد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان یزد یادآور شد: خرسندیم که توانسته‌ایم موجب نگرانی دشمنان شویم چراکه نگرانی دشمن نشان‌دهنده عملکرد خوب، برنامه‌های منسجم و اثرگذاری است که با روی کار آمدن دولت نهم و دهم سرعت و شتاب بیشتری گرفته و نمود عینی آن رشد برنامه‌های کمی و کیفی کانون‌های مساجد، برگزاری جشنواره‌های مختلف جوانان مسجدی و تربیت هنرمندان متعهد و متخصص مسجدی است.

وی ادامه داد: کانون‌های مساجد بهترین مکان برای مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی هستند. کانون‌های مساجد نسل جوان جامعه اسلامی را به مسیر رشد، تعالی و پیشرفت هدایت می‌کنند.

حکیمیان اذعان کرد: جایگاه کانون‌ها و مساجد در زندگی نسل جوان به عنوان بهترین، کامل‌ترین و خالص‌ترین مکان یادگیری ارزش‌های دینی، اجتماعی و حرفه‌ای را می توان با تفاوت شیر مادر و شیر خشک مقایسه کرد، همچنان‌که شیر مادر دارای تمام ویتامین‌ها، املاح برای رفع نیازهای مادی است مساجد نیز مطمئن ترین جایگاه برای رفع نیازهای معنوی انسان است.

حکیمیان گفت: مساجد در حال حاضر پویا و بانشاط هستند و کانون‌های فرهنگی هنری نیز در کنار مساجد با برنامه‌ریزی دقیق و ایجاد فرصت برای حضور و آموزش همه‌جانبه نسل جوان به صورت کاربردی به اجرای برنامه‌های مختلف می‌پردازند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد یزد خاطرنشان کرد: افزایش تعداد کانون‌های مساجد در دولت نهم و دهم از 50 کانون به 320 کانون در استان یزد و نیز فعالیت 40 کتابخانه قبل از دولت نهم و دهم و 100 باب کتابخانه در حال حاضر از جمله برنامه‌های کمی ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور در چند ساله اخیر است.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاهی در مشهد مقدس و تهران برای جوانان کانون‌های مساجد، آموزش خبرنگاری، هسته‌های پژوهشی، وبلاگ‌‌نویسی، برگزاری مسابقات مختلف و دوره‌های آموزشی همراه با کسب مدرک از سازمان فنی حرفه‌ای و انجمن پرستاری ویژه دوره فوریت‌های پزشکی از شاخص‌ترین برنامه‌هایی است که ویژه جوانان برگزار شده و این برنامه‌ها همچنان رو به گسترش است.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا